Σάββατο 19 Αυγούστου 2017

H Αγία Τριάς της γαλαρίας

[17ο συμπόσιο ποίησης / συμμετοχή]


[40 χρόνια πριν…]
Με τα κοντοπαντέλονα στα ίδια τα θρανία
ένας αν ήταν άταχτος κι οι τρεις τους τιμωρία
«η αγία τριάς της γαλαρίας!» φώναζε η κυρία
τρία χεράκια απλώνονταν στο έλεος της βίτσας
τρεις χαρακιές και τρεις καρδιές
που ορκίζονταν στον αίμα τους, αιώνια φιλία.

Αρρώσταινε ο Θόδωρος με πυρετό κι οι άλλοι
ένα τσουκάλι ρεφενέ τρία κουτάλια στο φιδέ
και γυάλινο θερμόμετρο στην κάθε αμασχάλη
κουλούρι στα διαλείμματα στα τρία μοιρασμένο
στα τρία το παστέλι τους, στα τρία και η ΜΕΛΟ
χαρτάκια με ηθοποιούς και το Μικρό Σερίφη
και κοκοράκι μοιρασιά καθένας τους να γλύφει.

Τρία σκουπόξυλα-σπαθιά κι αν έβγαιναν τα φράγκα
τρία χωνάκια παγωτό βανίλια-σοκολάτα
ένα πατίνι ξύλινο κι οι φτέρνες τους για φρένο
«καθένας μια κατεβασιά» ήταν συμφωνημένο
βογκάγανε τα ρουλεμάν ξεκούφαινε η τραβάγια
ματώνανε τα χρόνια τους μα είχανε κουράγια.

 Εφηβομεγαλώνανε...
το πρώτο γρέζι στη φωνή και χνούδι στ’ αχειλάκι
χτένι, μπριγιόλ και τρεις φωνές «12.00 θα’σαι σπίτι!»
το πρώτο πάρτι με βερμούτ και στο πικάπ “oh mon amour
με το δισκάκι του Christophe το πρώτο καρδιοχτύπι
«Τα φτιάξατε;» ο ένας τον άλλο ρώταγε δειλά καθώς γυρνούσαν
«Προχώρα ρε κι αργήσαμε, θα πέσει απανταχούσα!...»

[40 μέρες πριν…]
«Στην πρώτη μας κατεβασιά, οι άλλοι δυο μια αγκαλιά»
ήταν συμφωνημένο…
Χειμώνες στο Αλκυονίς, στο Βοξ τα καλοκαίρια
ο Θόδωρος πάντα μπροστά να τους κερνάει σινεμά
«τρία για γαλαρία», με πασατέμπο και μπυράλ...

Σε τούτη την κατεβασιά, ορφάνεψε η παρέα•
ο Τάκης και ο Στέφανος πήγαν απόψε σινεμά
με τρία εισιτήρια θα πέσει η αυλαία
πίσω γαλαρία, ανάμεσά τους μια κενή, η θέση η δική του
όλοι μαζί όπως παλιά, σε μια ανάποδη τροχιά
να βλέπουν τη ζωή του...

5... 4... 3... 2... 1...
μια μηχανή που πέταξε ψηλά...
και μια στριγκλιά γι αντίο...
«Να προσέχεις μπαμπά»...
έρωτες, γάμοι και παιδιά...
χακί, σχολείο, γειτονιά...
«Η Αγία Τριάς της Γαλαρίας!» φωνάζει η κυρία
Κι ο  Θόδωρος θα πάρει απόψε
την πρώτη του απουσία…


Συμμετείχε στο 17ο Συμπόσιο Ποίησης που έτρεξε στο στέκι της Αριστέας (θεσμός πλέον). Ευχαριστώ ολόψυχα την οικοδέσποινα που μας παραχώρησε απλόχερα ένα φουλ πακέτο “ποιητικών αποδράσεων”, εν μέσω καύσωνα, πυρκαγιών, γκρίνιας και άλλων “ωραίων” που στιγμάτισαν αυτό το καλοκαίρι μας. 
Κι ένα λαχανιασμένο αλλά γεμάτο ικανοποίηση «Μπράβο!» στη συντροφιά των φίλων, που συμμετείχαν, διάβασαν και σχολίασαν.
Εις το επανιδείν λοιπόν…

Φωτογραφίες απ’ το διαδίκτυο

46 σχόλια:

  1. Μαρία μου πολλά πολλά συγχαρητήρια!
    Ήταν ένα εξαιρετικό ποίημα που τα είχε όλα...μνήμες, συναισθήματα, συγκίνηση!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Μαράκι μου. Χαίρομαι να μοιραζόμαστε μνήμες και συναισθήματα.
      Τα φιλιά μου♥

      Διαγραφή
  2. Με κέρδισε αμέσως, Μαρία μου!
    Ελάχιστοι οι 3 βαθμοί που, δίχως δεύτερη σκέψη, του έδωσα.
    Μου έφερε γλυκόπικρο βούρκωμα κι όσες φορές το διάβασα, τόσο πιο βαθιά στην ψυχή μου το 'νοιωσα.

    Συγχαρητήρια για την πρωτιά (γιατί, για την πένα σου, λίγο ό,τι και να γράψω!)
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρτι αφιχθείσα απ' τα λημέρια σου και είμαι ακόμα με τη γεύση του Ορέστη (αυτουνού που είχε κάνει κράτηση στο άϊλαντ, ξέρεις...)
      Νατάσα μου σ' ευχαριστώ πολύ για τους βαθμούς, πιο πολύ όμως γι αυτό το βούρκωμα...

      Διαγραφή
  3. Αναδημοσιεύουμε το θέμα στη γνωστή στήλη ΕΜΦΑΣΗ του "Ευρυτάνα ιχνηλάτη" (βρίσκεται στην κάθετη δεξιά μπάρα του blog μας - με το χαρακτηριστικό σκίτσο με τον πιτσιρικά που μοιράζει εφημερίδες). Εκεί με ένα "κλικ" ο αναγνώστης μεταφέρεται απευθείας στη δική σας ιστοσελίδα.
    Καλή συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι από μένα Μαρία μου, 3 βαθμοί πάντα..... για ότι γράφεις, ανεξαρτήτως συμποσίου.Και σήμερα έγραψες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι από μένα 3 φιλιά σταυρωτά Φλωρίτσα μου γλυκιά.
      Να περνάς όμορφα!
      (χαιρετισμούς και στο Χριστινάκι ε;)

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο ποίημα, Μαρία μου. Σου άξιζε η πρωτιά! Συγχαρητήρια, φίλη μου. Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένας τρυφερός ύμνος στην παιδική φιλία, που παραμένει ακμαία εσαεί.
    Μας ξυπνάς μνήμες, Μαρία, εμάς τους παλιότερους. Τιμωρίες, μικρός σερίφης, ρουλεμάν…
    Κι αυτοί οι στίχοι-κοσμήματα:
    «το πρώτο γρέζι στη φωνή και χνούδι στ’ αχειλάκι»,
    «το πρώτο πάρτι με βερμούτ και στο πικάπ “oh mon amour”».
    Η Αριστέα συνεχίζει να δίνει παραγωγικά εναύσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Άρη μου!
      Με την Αριστέα να μας δίνει την εκκίνηση, γράφονται πολλοί στίχοι-κοσμήματα απ' όλους.
      Τους χαιρετισμούς μου, καλά να περνάτε!

      Διαγραφή
  7. Καλημερα Μαρία μου και τα θερμά μου συγχαρητήρια
    Η μαγική πένα σου πρωταγωνιστησε πάλι
    και δικαίως μας συνεπήρε
    Μια προτροπή θα σου πω " γραφε γράφε γράφε"
    Χρονια σου πολλά εμπνευσμένα και παραγωγικά

    Φιλί που σε αγαπάει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παίρνω το φιλί και ανταποδίδω στις προτροπές σου Ελένη μου.
      Καλή συνέχεια σ' ότι κάνεις, φιλιά άπειρα ♥

      Διαγραφή
  8. Απαντήσεις
    1. Δριμύτερη ε;
      ♥ την αγάπη μου ♥

      Διαγραφή
    2. Δριμύτερη δεν το λες. Καθυστερημένη με λες σίγουρα! ☺
      Ας όψονται τα τρεχάματα που έρχονται όλα μαζί!
      Μαράκι μου γλυκό, χαίρομαι απίστευτα που οι στίχοι σου μίλησαν στις καρδιές των υπόλοιπων συμποτών μας. Πάντα χαίρομαι όταν αυτά που κι εγώ λατρεύω με την πρώτη ανάγνωση, διακρίνονται!
      Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν άλλα λόγια για να εκφράσω την αγάπη μου και το πόσο σε ευχαριστώ που
      μου στέλνεις ομορφιές!
      ♥♥♥
      Καλή εβδομάδα να έχουμε.
      Δροσερή ξεκίνησε πάντως! :)

      Διαγραφή
  9. Συγχαρητήρια,Μαρία μου!
    Άλλο ένα δείγμα της μοναδικής γραφής σου!
    (Γιούλ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γιουλ Μπρίνερ;
    Γιούλη-ήθελα να γράψω!
    (απρόσωπη τεχνολογία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από δω και πέρα το κέρδισες επάξια το παρατσούκλι .... Γιουλ Μπρίνερ μου! ☺☺☺

      Διαγραφή
  11. Γιουλ Μπρίνερ;
    Γιούλη-ήθελα να γράψω!
    (απρόσωπη τεχνολογία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συγχαρητήρια,Μαρία μου!
    Άλλο ένα δείγμα της μοναδικής γραφής σου!
    (Γιούλ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαρία μου, έχω κουραστεί να ομολογώ ότι στα κείμενά σου, πεζά ή έμμετρα, συναντώ ένα κομμάτι της ψυχής μου και της δικής μου σκέψης. Ξέρεις ότι αρκετά από αυτά σου τα δημιουργήματα έχουν κερδίσει ιδιαίτερα την αγάπη μου όσο συμβολικό να ακούγεται αυτό.
    Έτσι λοιπόν και η "Αγία Τριάς της Γαλαρίας" κέρδισε και αυτή τη φορά την αγάπη μου και τα συναισθήματά μου.
    Υ.Γ. Αυτόν τον καιρό, έχω τη χαρά να μελετώ με προσοχή τις "Ιστορίες της διπλανής κρίσης". Εκεί συναντώ ξανά κείμενα που έχω ήδη αγαπήσει και με τα οποία έχω συγκινηθεί έντονα.
    Θα εκφραστώ για αυτά στον δέοντα χρόνο.
    Ένα ακόμα δημιούργημά σου λοιπόν, αυτή τη φορά ως Ποίημα.

    Καλή συνέχεια κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβασα το σχόλιο σου στη βαθμολογία Γιάννη και συγκινήθηκα πολύ.
      Χαίρομαι όταν στήνουμε κανάλια επικοινωνίας μέσα από κείμενα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την ανάγνωση του βιβλίου μου! Το εννοώ. Τιμή μου να έχω τέτοιους αναγνώστες!

      Διαγραφή
  14. Τα δρώμενα της Αριστέας και αυτή τη φορά, έφεραν μια άλλη αύρα απ΄αυτή που εισπνέουμε γενικώς και ειδικώς. Προσωπικά μου αρέσει να διαβάζω τις συμμετοχές των φίλων μου απ΄τα ιστολόγια τους, έτσι και η δική σου Μαρία μου, είχε το άρωμα σου, δηλαδή την ανθρωπιά, την τρυφερότητα και την ευαισθησία σου. Τα κείμενα σου αγγίζουν και αφήνουν συγχρόνως μια γλύκα... να είσαι πάντα καλά και σ' ευχαριστούμε γι αυτό!
    ΑΦιλάκια πολλά και καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ μου άρεσε και το ξεχώρισα. Χαρακτηριστική η γραφή σου προκαλεί πάντα τόσα συναισθήματα!!!
    Μπράβο σου για άλλη μια φορά για την πρωτιά και μπράβο στην Αριστέα που μέσα σε τόσα διοργανώνει υπέροχα Συμπόσια.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι να πεις κανείς για την "Γαλαρία" που μπηκε και εκατσε με το σπαθί της στην πρώτη σειρά..Κανελλάκι μου;
    "Η Αγία τριάς" (ελέησον ημάς) για την γλύκα της της ψυχής της που μας πότισε και ξεδιψάσαμε..!!!για τις εικονες που πλάσαμε διαβαζοντας την...και θα συμφωνήσω με την Λενιώ πιο πανω .. γραφε γραφε να απαγκιάζουμε εδώ στα συναισθηματα.. είναι καλά!!
    Να περνας ομορφα μάτια μου ότι και να κανεις .. φιλώ σε Μαρακι μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το λέει κι η παραβολή Ρουλάκι μου... με το πλήρωμα του χρόνου "οι έσχατοι έσονται πρώτοι".
      Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα ♥

      Διαγραφή
  17. Το σχόλιό μου το άφησα πιο πάνω... ☺
    Μάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα Μαρία μου!
    Συγχαρητήρια για την επάξια νίκη σου.
    Συγκινητική εκ βάθους όλη σου η προσέγγιση.
    Ακόμη και η κινούμενη εικόνα που επέλεξες, θεωρώ πως είχε ολόκληρο υπόβραθρο πίσω της.
    Να περνάς όμορφα
    Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγχαρητήρια και για τη δική σου συμμετοχή Κική μου!
      Να'μαστε καλά και να έχουμε πολλές παρόμοιες συνευρέσεις.
      Σε φιλώ γλυκά♥

      Διαγραφή
  19. Καταπληκτικό ποίημα, με συγκίνησε πολύ γιατί ήταν μια ολόκληρη ιστορία, μια εποχή, μία ζωή!
    Σωτηρία
    www.mylittleworld.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Σωτηρία μου και σ' ευχαριστώ πολύ!
      (απ' τη γαλαρία πάντα :-)

      Διαγραφή
  20. Μπράβο και πάλι για την πρωτιά σου Μαράκι μου.
    Λόγω κυνηγητού εγγονής, τώρα τα διαβάζω 😂😂😂
    Συγκινητική η λειψή τριάδα.
    Το καλύτερο μνημόσυνο έκανα στον φίλο τους.
    Άντε να μαζευτούμε σιγά σιγά να βρούμε τη σειρά μας.
    😘😘😘😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου δρομέα μεγάλων αποστάσεων!...
      Καλές αντοχές να έχεις Ρενάκι μου και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  21. Αχ! Σκέψεις, συναισθήματα, αναμνήσεις. Τρέχω στη δική μου γαλαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γαλαριώτισσα κι εσύ Ερμινάκι μου ε;
      Καλά να περνάς και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  22. Με χρονοκαθυστέρηση..., αλλά είχα κι ένα ταξίδι να κάνω και πολλές ανατροπές!
    Ήταν αδύνατο να μη δώσω την πρωτιά σε μια τέτοια ολοζώντανη δημιουργία, άκρως συγκινητική!
    Όπως είπα κι εκεί στο σχόλιό μου, είναι ένα μικρό αριστούργημα!
    Να είσαι καλά, Μαρία μου, για το ταξίδι στον χρόνο που μας φίλεψες - γι' αυτά που δεν ζήσαμε!
    Σε φιλώ και θα τα πούμε κάποια στιγμή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να ήταν ευχάριστο το ταξίδι κι αυτές οι ανατροπές Γλαύκη μου!
      Καλή προετοιμασία για τα Σεπτεμβριανά ξεκινήματά σου και σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου♥

      Διαγραφή
  23. Μας πήρες κι εμάς Μαράκι μου στην γαλαρία της δεμένης αυτής αντροπαρέας και νιώσαμε και τις χαρές και τον πόνο τους!! Γιατί όλα είναι μέσα στην ζωή και τι καλύτερο να τα μοιράζεσαι με Φίλους!!
    Να σαι καλά να μοιράζεσαι μαζί μας τον λεκτικό πλούτο και τις δημιουργικές ανάσες σου!! Δεν χορταίνεται!! Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας.